Utelåst

Ja, ungefär så kan man väl sammanfatta denna helgen.
Alex,(faktiskt) lyckades låsa oss ute 10.10 i lördags morse. Vi skulle gå ner på stan en runda och jag frågade om han hade nycklar och han svarar ja, och vi går ner till garaget och oops, han hade inga nycklar, och där stod vi utan nycklar med oss men däremot 3 st i lägenheten. Jaha, jag ringde Abk men visste att dom inte skulle öppna eftersom detta har hänt mig innan.
Och mycket riktigt, dom åkte inte ut och öppnade dörrar trots att jag hade en nyckel i tuben i dörren så det hade tagit dom cirka 2 minuter att gå upp för trappan, låsa upp tuben, plocka ut nycklen, och gå ner för trappan igen. Men ikke.  Detta ingick visst inte i deras policy.
Alex tyckte jag va för snäll när jag ringde så han försökte och sen även mamma men nope dom ville inte öppna.
Alla låssmeder var såklart låsta i hela stan med. Det blev en ganska bitter runda på stan och en lika billig sådan då plånboken låg i bilen som stod i garaget dit vi inte kom in.
Fick snylta oss in hos Alex föräldrar och äta lite lunch där och för att senare på eftermiddagen åka med mamma hem och äta grillat tillsammans med familjen Andersson Månsson.
Och sen kom Alex pappa och hämtade oss så vi kunde sova där till söndan.


Mari och Joel


Rune och Marianne


Alex och jag

På dom 2 ovanstående bilderna leker vi "hej jag va i stan igår" vilket betyder att där köpte vi bla en solfjäder, elvisp, gungstol, trampmaskin och ett gökur där vi alla satt och gjorde rörelser till alla dessa grejjer samtdigt, fruktansvärt roligt:D

Valborg.
Spenderades hos Daniel och Anne i Arkelstorp med massa trevligt folk som grillade och spelade volleyboll.


Daniel


Daniel


Lisa

Söndag:
Slappedag heeeela dagen lång. Fanns dock inte så mycket att göra utan både bil och pengar. Men Fridas systers pojkvän var snäll nog att ge mig nyckeln till Fridas lägenhet så jag kunde låna en tröja och ett par nya strumpor. Tack för lånet Frida som för övrigt var i Uppsala.

Dessa fina rosor stod innanför dörren en dag när jag kom hem:D
Tack älskling!!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Men Anna! Detta är ju inte första gången detta händer va;-) Livsfarliga dörrar de har i ABK:s lgh!

KUL helg du verkar ha haft trots nyckelproblemet!

Och rosorna..så vackra! Vad står det på kortet...? ;-)

2009-05-06 @ 09:32:52
URL: http://princessmamman.blogg.se/
Postat av: Anna

På kortet stod det 4 alternativ som jag skulle kryssa för vad jag ville göra. Jag kryssade i 3 av dom:P Och jag valde, biltur, glassbåten och barnförbjudet^^

2009-05-06 @ 16:49:43
URL: http://kossananna.blogg.se/
Postat av: Josephine

Vad gulligt:) Du har verkligen hittat dig en gullig man;) Men dags för ett ordentligt kort på honom! Du har ju fått se min karl;) Hihi...puss på dig!

2009-05-07 @ 17:40:06
URL: http://maddams.blogg.se/
Postat av: frida

men för fan, uppdatera!!

inte för att jag inte vet vad som händer ändå ;)

2009-05-16 @ 11:13:05
Postat av: Jennie

Nej va? Är det sant? Jag som jättegärna vill ha en sån :) Är allt bra med dig då?

2009-05-18 @ 10:12:38
URL: http://sivle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0